torstai 2. helmikuuta 2012

work that body

Mä en varmastikkaan ole ainoa morsian joka on päättänyt olla ihan huippu timmissä kunnossa hääpäivänään. Tällähetkellä käyn pelaamassa sulkista ja kahdesti viikossa jumpassa vanhalla ala-asteellani ja jumppakaverini ovat oikeastaan kaikki keski-ikäisiä perheen äitejä. Hyvä vaan. En varmasti saisi itseäni lähtemään mihinkään ryhmäliikuntaan, jos muut olisivat itseni ikäisiä tai (ääk!) nuorempia kuin minä. Olen siis oikein tyytyväinen, että olen löytänyt oman paikkani pienessä jumppasalissa.

Toinen paikka mihin en lähde kirveelläkään on punttisali/kuntosali. Kerran kokeilin ja se riitti. Hirveä kasa erilaisia vempaimia, eikä mitään hajuakaan miten ne toimii. Ja kyllä, olen tietoinen sellaisista tyypeistä kuin personal trainer, mutta asia mitä viimeiseksi haluan kun ähkin ja puhkin naama punaisena, on joku tuntematon tyyppi seisomassa siinä vieressä ja sanomassa kuinka "hyvin menee" ja "jaksaa,jaksaa". No thank you!



Koska oon aikamoinen kotihiiri, niin ei ole yllätys että tykkään treenailla myös kotona. Olenkin haalinut aikamoisen kokoelman jumppa dvd:itä ja Wii pelejä. Myös parit kuminauhat ja jumppakepit löytyy (kaapista). Aikoinani ostin myös crosstrainerin, mutta nykyään se asuu mun vanhempien luona koska meidän luona sillä ei ollut enään tilaa. Onneksi äitini pitää siitä hyvää huolta.


Oliskin kiva kuulla miten kanssamorsiot / lukijani treenaavat. Ryhmätunnilla, kuntosalilla, kotona vai missä/miten/kuinka?

18 kommenttia:

  1. Aloitin tauon jälkeen kuntosalilla käynnin syksyllä, mutta aika ei yksinkertaisesti riittänyt siihen. Kortti jäi siis käyttämättä...

    Meillä kun on kaksi siperianhuskya, niin ne pitää kyllä mut liikeellä. Päivässä tulee siis ainakin se 1,5 h tehokasta lenkkeilyä, juoksua, potkukelkkailua tai rekeilyä. Tää kuntoilu on pitänyt mut hyvässä kunnossa ja hääpäivänäkin olin just "sen kokoinen" kuin olin unelmoinut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki kävin pitkillä lenkeillä meidän koiran kanssa, mutta nyt kun tää kunnon talvi iski, niin ei meidän koirakaan tuolla ulkona viihdy. Rekeilyä olis hauska kokeilla. Pitää varmaa hankkia vähän isompia koiria :)

      Poista
  2. Minua ei myöskään saa ryhmäliikunta tunneille eikä kuntosalille. Joten treenaan kotona Kinectillä (zumba, your shape personal trainer) ja käyn kävelemässä ulkona. :D
    Kun kesä tulee niin pääsee uimaan ja pyöräilemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi mäkin haluisin Kinectin! Ei tarttis heiluu wii-kapulat kädessä (tai ehkä ne lasketaan käsipainoiksi;) )

      Poista
  3. Itse käyn noin viisi kertaa viikossa ohjatuissa jumpissa - Bodycombat, spinning, step yms. Tämän lisäksi PT teki minulle olkapää, selkä, rinta ja käsivarsi treeniohjelman kotiin tehtäväksi irtopainoilla - tavoitteena saada kiinteä ylävartalo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herrrrajuma sentäs! 5 kertaa viikossa!? Aikamoinen tarmonpesä oot! Hyvä ku mä jaksan mönkii kahdesti viikossa mun jumppiin. Ja matkaa mulla on alle 1km :p

      Mulla taas on projektina saada kiinteä alavartalo... tosin alleihin voisin alkaa kiinnittää vähä enempi huomioo..

      Poista
  4. Samaa tyyppiä olen kanssasi siinä, että nuorten naisten kanssa jumppaaminen ja kuntosali eivät vedä puoleensa eivätkä motivoi yhtään! En kestä sitä kilpavarustelua ja vertailua pukuhuoneessa ja jumpassa, vaivihkaa vilkuillaan kenellä on Niken kengät ja kenellä vanhat rumanväriset sisäpelikengät.

    Lenkillä käymiseenkään en ole juuri löytänyt motivaatiota. Tällä hetkellä saan kuitenkin mukavasti liikuntaa koulumatkoista, joista tulee vähintään 4km/arkipäivä. Usein tulen kotiin pidemmän kautta ja joskus tulee illalla lähdettyä miehen kanssa lenkille.

    Lisäksi harrastan kaikenlaisia liikuntamuotoja :D En ole löytänyt säännöllisyyttä mistään lajista, mutta kun katsoo Heiaheian treenilokia, niin suunnilleen joka päivä tulee tehtyä jotain. Telkkaria katsellessa saatan nostella käsipainoja, viikonloppuisin käydään lumikenkäilemässä tai tehdään retki laavulle, kavereiden kanssa mennään pulkkamäkeen tai keilaamaan. Intoa riittää kun vaihteluakin riittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep jep. Näin justiinsa. Mullakin on paljon parempi mieli mennä edes sinne jumppaan, kun tiedän että ne kaikki on vanhempia kun minä eikä niitä kiinnosta että miltä mä näytän!

      Erilaisia kalorinkulutus-lajeja on kyllä mukava kokeilla. Sisäinen lapseni hurraa joka kerta kun vedän pulkkaa läheiselle mäelle.

      Joskus pitäis änkee mukaan johonkin ala-asteen liikuntatunnille. Pelaamaan vähän polttopalloa ja muuta mukavaa :)

      Poista
  5. Voi RAKKAAT!!! Tulkaa mun luo, mä käännytän teidät! :D Kuntosalit rokkaa, siihen tarvitaan vaan henkistä johdatusta! :D Ja noi ryhmäliikunnat taas, noh, kyllä mä käännytän niihinkin! :D Uskaltauduin ekan kerran sekaan yli satakilosena keijukaisena. Kyllä siellä osoteltiin, naurettiin ja vähäteltiin ja komenneltiin kotiin laihtumaan. Sitte ku vihdoin tajusin, että se dissailija oliki aika vahvasti mun näkönen ja osotti kaiken viha- ja ylimielisyytensä peilin kautta ni kummasti helpotti! :D Eli nyt naikit kainaloon ja mun ja Heidin kanssa salille!

    <3:lla
    Pastori Punttis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tuu.
      Ne vaan nauraa mulle. Sä sen sanoit, ne vaan osottaa ja hihittää ja on olevaan niitten.. jalkakreppinosto laitteissaan. nih.

      Poista
    2. Ainoona tapaamanani naureskelijana (ja mä oon sentää hei treenannu ainaski kahellatoista salilla! ) voin LUVATA, että en naura sulle!

      Beware, mun käännytysoperaationi alkaa pian! :P

      Poista
    3. :P Mun on kait _pakko_ käyttää ne sun himskutin lippulaput. ARGH!

      Poista
  6. Mä treenaan ihan kotona, silloin kun ehdin.. Kerran olen omistanut kausikortin salille eikä tullut sitten käytyä muualla kuin solariumissa :/ Nyt oon jo muutaman päivän yrittänyt etsiä sopivaa kuntosalia, personal trainer olis hankittava että tästä jotain tulis :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea sopivan kuntosalin metsästykseen:) Luulen et jos mä jostain ihmeenkumman syystä päätyisin salille, niin hommaisin kans PT:n.

      Poista
    2. Hankin eilen sen tasapainolaudan ja pari pelii wii:lle :) aiemmin oon tyytynyt vaa niiihin perus resort peleihin!! Kaapista löytyy myös kuminauhakeppi sekä käsipainot! Pitäis varmaan tässä joskus ottaa ne käyttöön, Timmin käsivarret olis jeees!

      Poista
    3. Uuu, tasapainolauta! Kerro tarkemmin että miten se auttaa.. :) Oon hiplaillu sellasia kaupoissa, mutten oo vielä antanut kotia sellaselle.

      Poista
  7. Kuntosaleilen ryhmätunneilla ja punttisalin puolella, mutta vannon myös kotitreenauksen nimeen ;) Etenkin näillä pakkasilla..kannattaa hankkia käsipuntit ja tehä niillä muutamia liikesarjoja kotona vaikka joka ilta+ selkä-ja vatsalihakset :) Sillä pääsee jo pitkälle.. tsemppiä kuntoiluun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) Mä luulen, että seuraavaksi käynkin ostamassa käsipuntit. Sellaset on pitäny hankkii jo jonkin aikaa, mut aina ne unohtuu sinne kaupan hyllyille. Kiitos siis muistutuksesta :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...